PÉCS8 TÁBOR – PÉCS ÉS A ’70-ES ÉVEK

3. nap – családi élet

 

Felhasznált módszerek:

1. Dramatikus játék

  • séta a térben
  • állóképek
  • vezetett karakteralkotás
  • szabad improvizáció – közösen teremtett fiktív világban
  • külső szereplők belépésével létrehozott „meglepetés improvizáció”

 

2. Kreatív írás

  • interjú írása a korabeli terminológia és tipográfia felhasználásával

3. Tanulásmódszertan

  • Lista kulcsszó-stratégiával

 

4. Filmes technikák:

  • Interjú készítése

Képek a harmadik napról

RÁHANGOLÓDÁS

ZENÉS ÉRKEZÉS

Zenés érkezés:

A 70-es évek  zenéinek folyamatos lejátszása a gyülekező alatt, melynek célja a kor energiáinak, hangulatának megidézése, az egymáshoz kapcsolódás megtámogatása az oldott légkörrel.

ZENÉK

NYITÓKÖR

A körben ülő résztvevők elmondják, ki hogy érzi magát. Ennek célja a jelen állapotaink tudatosítása, energiaszintünk, motivációnk megfigyeltetése és megnevezése, az állapotunkról, érzelmeinkről való nyílt kommunikáció gyakorlása.

DRAMATIKUS ÉBRESZTŐ

Lépései:

1. kapcsolódás magunkhoz mozgásos gyakorlatokon keresztül

2. kapcsolódás a társainkhoz fokozatosan

3. kapcsolódás a témához

JELENTÉSTEREMTÉS

A diákok páros munkával Pécs világára jellemző foglalkozásokba
helyezkednek bele források alapján:

Feladatok:

  1. Megjelölt források elolvasása
  2. Az anyagok megtekintése után minimum 10 információt kell gyűjteni a munkáról, munkahelyről és a munkakörülményekről!
  3. Tudásbővítés, kutatás az interneten
  4. Megszerzett tudás rendszerezése kulcsszó-stratégiával
  5. A karakterkártya alapján  a  megadott dolgozó karakterének kidolgozása
  6. Interjú készítése írásban vagy kisfilmen  a Dunántúli Napló újságírójaként a megadott dolgozóval, melyben a diákok felhasználják  2. pontban szerzett ismereteket.
    Lehetséges címek az újságban:
    – Sztahanovista munkásból lett igazgató
    – Életet mentett a hős dolgozó
    – A társadalmi munka kiemelkedő alakja építi dicső hazánkat
    – A KI MIT TUD nyertese a kiváló pécsi dolgozó
  7. Az interjúról  videofelvétel készítése
  8. Kisfilmek megosztása

Szimultán családjáték: dramatikus játék 4 pécsi család életéről

Játékleírás itt.

REFLEKTÁLÁS

A nap folyamán elkészült produktumok és felmerült történeti kérdések közös megbeszélése, korrekció.

ZÁRÓKÖR

A résztvevők reflektálnak a nap eseményeire. Érzelmeik és gondolataik megosztásával találkozások születnek a korral, egymással.

?
Impresszum

Főszerkesztő: Dévényi Anna, Bánkuti Gábor
Munkatárs: Szabó Attila (szerkesztő)
Elérhetőség: pecs8.info@gmail.com