Pécs8 tábor oktatási programcsomag – 3. nap
PÉCS8 TÁBOR – PÉCS ÉS A ’70-ES ÉVEK
3. nap – családi élet
Felhasznált módszerek:
1. Dramatikus játék
- séta a térben
- állóképek
- vezetett karakteralkotás
- szabad improvizáció – közösen teremtett fiktív világban
- külső szereplők belépésével létrehozott „meglepetés improvizáció”
2. Kreatív írás
- interjú írása a korabeli terminológia és tipográfia felhasználásával
3. Tanulásmódszertan
- Lista kulcsszó-stratégiával
4. Filmes technikák:
- Interjú készítése
RÁHANGOLÓDÁS
ZENÉS ÉRKEZÉS
Zenés érkezés:
A 70-es évek zenéinek folyamatos lejátszása a gyülekező alatt, melynek célja a kor energiáinak, hangulatának megidézése, az egymáshoz kapcsolódás megtámogatása az oldott légkörrel.
NYITÓKÖR
A körben ülő résztvevők elmondják, ki hogy érzi magát. Ennek célja a jelen állapotaink tudatosítása, energiaszintünk, motivációnk megfigyeltetése és megnevezése, az állapotunkról, érzelmeinkről való nyílt kommunikáció gyakorlása.
DRAMATIKUS ÉBRESZTŐ
Lépései:
1. kapcsolódás magunkhoz mozgásos gyakorlatokon keresztül
2. kapcsolódás a társainkhoz fokozatosan
3. kapcsolódás a témához
JELENTÉSTEREMTÉS
A diákok páros munkával Pécs világára jellemző foglalkozásokba
helyezkednek bele források alapján:
Feladatok:
- Megjelölt források elolvasása
- Az anyagok megtekintése után minimum 10 információt kell gyűjteni a munkáról, munkahelyről és a munkakörülményekről!
- Tudásbővítés, kutatás az interneten
- Megszerzett tudás rendszerezése kulcsszó-stratégiával
- A karakterkártya alapján a megadott dolgozó karakterének kidolgozása
- Interjú készítése írásban vagy kisfilmen a Dunántúli Napló újságírójaként a megadott dolgozóval, melyben a diákok felhasználják 2. pontban szerzett ismereteket.
Lehetséges címek az újságban:
– Sztahanovista munkásból lett igazgató
– Életet mentett a hős dolgozó
– A társadalmi munka kiemelkedő alakja építi dicső hazánkat
– A KI MIT TUD nyertese a kiváló pécsi dolgozó - Az interjúról videofelvétel készítése
- Kisfilmek megosztása
Válogatás a diákok munkáiból:
- Dunántúli Napló interjú
- Pécs8 tábor produktum: A dolgozók élete – bőrgyári munkás
- Pécs8 tábor produktum: A dolgozók élete – kesztyűgyári munkás
- Pécs8 tábor produktum: A dolgozók élete – színész
- Pécs8 tábor produktum: A dolgozók élete – színész 2.
- Pécs8 tábor produktum: A dolgozók élete – Rácz Ibolya
Szimultán családjáték: dramatikus játék 4 pécsi család életéről
REFLEKTÁLÁS
A nap folyamán elkészült produktumok és felmerült történeti kérdések közös megbeszélése, korrekció.
ZÁRÓKÖR
A résztvevők reflektálnak a nap eseményeire. Érzelmeik és gondolataik megosztásával találkozások születnek a korral, egymással.